2011. január 18., kedd

második bejegyzés

Fotós vagyok.
Ebben az évben leszek harminc éves.
Van egy férjem.
Van egy lányom és egy fiam.

Kilenc nappal ezelőtt reggelizés közben éreztem, h zsibbad a nyelvem. Furcsa volt, de különösebben nem izgatott. Estére már a szám tetejével is történt valami, akkor nem tudtam megfogalmazni, mi.
Másnap reggel irtó nehézkesen nyitottam ki a szememet. A tükörben láttam, h nem mozog ugyanúgy a két szemhéjam, és a szám is mintha bénulni kezdene. Fogmosáskor kifolyt a számból a víz, nem bírtam bent tartani.

Egy közelgő bölcsességfog-eltávolítás vár rám, mert keresztharapásom van és a fogak lassanként nyomni fogják az idegeket - már így is fáj az állkapcsom tőlük. Gondoltam, biztos ettől van. Telefon a szájsebésznek, aki ideggyógyászhoz irányított gyorsan-gyorsan. Na ekkor megijedtem.

Aztán satöbbi-satöbbi, az ideggyógyásznál vagyunk.
Megvizsgálta a végtagok esetleges érintettségét a bénulásban (nem), Bell-féle bénulást állapított meg, B vitamint, Kálcium pezsgőtablettát és gyulladáscsökkentőnek Flectort írt fel. Fizioterápiára járok napi 1x.

A helyzet romlott, eleinte csak fáziskéséssel pislogtam a bal szememmel, ma már egyáltalán nem pislogok. A szememet teljesen lehunyni nem tudom, marad 2 mm rés. A szemlehunyás pedig lassított felvételben megy, ereszkedik szép lassan lefelé a szemhéjam, miközben a szemgolyó komótosan úszik felfelé. A homlokom sima, nem mozog. Az arc szintén. A szám enyhén lefelé húzódik bal oldalon, bár rosszabb napjaimon alapból is képes ilyen lenni. Beszéd kissé komikus. F, P ejtése közben kifújódik a levegő a számon. Inni szívószállal tudok. A hangok borzasztóan felerősödtek a bal fülemben, két kisgyerek mellett ez elég nagy hátrány. Fáj a fülem mögött, körül. És a fizioterápia kapcsán már elég érzékeny az egész arcfelem. Néhány napja akaratlan rángások a szemem alatt. Szabad szemmel is látható tánc.

Ma kezdtem szteroidot, Medrol. Mellé kálium pótlás, és Lactiv az esetleges, személyesen nálam esélyes bélbántalmak miatt.

Most pedig csöngettek, ajtót nyitok az anyukámnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése